You are currently viewing Totul despre filtrul de particule – DPF

Totul despre filtrul de particule – DPF

 

Filtru de particule – la ce servește?

Filtrele de particule DPF (Diesel Particulate Filter) și FAP (Filtere à Particules) sunt instalate în principal în mașinile cu motor diesel, dar se găsesc și în motoarele pe benzină (GPA Gasoline Particulate Filter). Filtrul este plasat în sistemul de evacuare a motorului din fabrică și este conceput pentru a curăța gazele de eșapament de particule. Datorită acestuia, cel mult 15% din poluanții primari rezultați din arderea combustibilului sunt eliberați în atmosferă. Se crede că gazele nocive emise de automobilele diesel sunt principala sursă de particule PM 2,5 și PM 10 , care sunt periculoase pentru sănătate, contribuind, de asemenea, la concentrația ridicată de smog în orașe. Standardele UE au obligat companiile auto să introducă filtre de particule diesel ca element obligatoriu al echipamentului autovehiculelor cu motor diesel.

 

Simptome DPF înfundat

Un DPF înfundat înseamnă, în general, o mașină mai puțin eficientă. Simptomele unui DPF înfundat sunt:

  • indicatorul DPF se aprinde, semnaland că gazele de evacuare nu mai au pe unde să treacă în circuitul de eşapament, fiind blocate de orificiile înfundate ale filtrului DPF
  • deteriorarea performanței mașinii, pierderea de putere;
  • funcționare semnificativ mai slabă a motorului, de exemplu salturi RPM, consum crescut de combustibil;
  • funcționarea motorului intră în modul de urgență

 

Cum preveniti infudarea filtrului de particule?

Filtrul de particule diesel se înfundă cu reziduuri datorită acumulării unor cantități mari de cenușă. Aceasta se formează după arderea funinginei sau din cauza unei defecțiuni. De asemenea, se poate întâmpla (din păcate, acest lucru se întȃmplă des) ca filtrul DPF să fie înfundat cu funingine care nu a fost arsă în procesul de ardere.

Pentru a preveni înfundarea filtrului de particule, în primul rȃnd, utilizarea vehiculului trebuie să se facă în mod corespunzător. Depozitele de gaze de eșapament se colectează în filtrul de particule diesel și trebuie sa fie arse în mod regulat. Acest lucru este posibil numai atunci când filtrul a atins temperatura potrivită. Procesul de ardere necesită o deplasare constantă timp de aproximativ 10-15 minute la o viteză de 100-120 km/h. În funcție de modelul mașinii, procesul de regenerare a filtrului ar trebui să aibă loc la fiecare 600-900 km.

Dacă o maşină pe motorină este utilizată doar în oraș şi împrejurimi, şi cum de multe ori stăm în ambuteiaje, cu şanse mici sau deloc de a accelera mult timp, trebuie să faceţi tot posibilul să mergeţi în exterior de două ori pe lună, astfel încât motorul să aibă șansa să funcționeze la turații mai mari, iar filtrul de particule (DPF) să se curățe singur.

Dacă descoperim că arderea funinginei a început în oraș, nu opriți motorul. Acest lucru poate fi indicat de RPM crescut sau de funcționare mai puternică a motorului. La unele mărci, ștergătorul de parbriz/ștergătorul din spate poate porni automat. Acest lucru se datorează faptului că mașina turează motorul pentru a crește temperatura și pentru a permite arderea funinginei acumulate în filtru. Dacă este posibil, e indicat să optăm pentru varianta de drum unde este permisă circulaţia cu viteză mai mare. Regenerarea întreruptă este primul pas către afișarea semnelor unui filtru DPF înfundat.

Unele automobile mai moderne au si funcţie de regenerare pe loc. Adică regenerarea se face cănd maşina stă pe loc într-o parcare şi motorul se turează automat la 1400-1600 rpm timp de câteva minute, până când se stinge martorul din bord.

Important,în primul rând, este să urmăm instrucțiunile producătorului. Schimbați regulat uleiul, efectuați inspecții și completați combustibil de bună calitate. O mașină defectă va genera mai multe gaze de eșapament, care pot înfunda filtrul.

 

Curaţarea filtrului DPF

Pe scurt, dacă suspectați un filtru DPF înfundat, cel mai bine este să mergeți la un service bun, de marcă. Calitatea serviciului în acest caz este importantă. Atelierele de reparații oferă regenerare forțată, cu alte cuvinte arderea reziduurilor de particule solide prin conectarea mașinii la un dispozitiv special. O soluție mai bună, puțin mai scumpă este regenerarea chimică, care restabilește eficiența la 99%. Vei reuși, astfel, să obții dizolvarea oricărui tip de depunere de pe filtru, iar imediat după efectuarea procedurii, vei constata scăderi ale consumului de combustibil și creșteri ale performanțelor motorului.

Desigur, putem înlocui filtrul, aceasta fiind soluția cea mai costisitoare, la care se adăugă şi costul forței de muncă.

 

Eliminarea filtrului înfundat (DPF)

Este o variantă ilegală, pedepsită de lege, dar de multe ori este folosită în Romȃnia. Mulți mecanici de la service-urile de cartier se oferă, pur și simplu, să elimine filtrul și să reprogrameze computerul, astfel încât să nu semnaleze necesitatea arderii și regenerării. Trebuie spus că această variantă trebuie exlusă din start, o astfel de intervenţie din partea unor nespecialişti ar putea avea consecinţe grave în ceea ce priveşte funcţionarea maşinii. Ȋn plus, nu trebuie să uităm că poluarea mediului ne afectează pe toți, iar gazele periculoase ne otrăvesc.

 

Durata de viață a filtrelor de particule

Durata de viață a filtrelor de particule diesel depinde de mulți factori. De exemplu, o maşină cu motor diesel utilizată corespunzător şi întreținută în mod regulat se poate confrunta cu problema înfundării filtrului după aproximativ 180 de mii km. în schimb, dacă nu ne pasă de calitatea combustibilului, a uleiului și a modului corespunzător de conducere, înfundarea acestuia se poate produce curȃnd, chiar după câteva mii de kilometri.

 

De ce să alegi EcoServiceRomȃnia?

Vastă experiență în întreținerea filtrelor de particule diesel și rezolvarea problemei cu filtrul DPF/FAP.

Specialiști supercalificați și tehnologie de ultimă oră privind regenerarea, filtrul de particule diesel fiind din nou funcțional!

Datorită tehnologiei utilizate în service-ul nostru, vom restabili eficiența filtrului dvs. la 99,2%, astfel încât să vă puteți bucura din nou de o mașină eficientă.

Oferim o garanție de 24 de luni pentru service, fără limită de kilometri!

Profesionalismul şi dedicarea în executarea rapidă şi eficientă a serviciilor, ne recomandă!

Pentru a evita deteriorarea filtrului de particule contactează-ne.

Mobil: 0785 778 888 sau 0741 654 444!

Email: roecoservice@gmail.com

Adresa service: Judetul Ilfov, Comuna Tunari, soseaua Tunari Balotesti 2