You are currently viewing Ce este filtru de particule?

Ce este filtru de particule?

Filtrul de particule diesel sau DPF, este un dispozitiv care face parte din sistemul de evacuare al motoarelor diesel.

Cum funcționeazã?

Într-o cutie de oțel inoxidabil, există un corp cu mai multe rânduri din metal, material nețesut sau (mai rar) hârtie. Datorită compactării canalelor, care sunt închise alternativ pe laturile de intrare și de evacuare, se creează o grilă. Blocarea canalelor înseamnă că gazele de eșapament trebuie să treacă prin pereții poroși ai DPF-ului filtrului în timpul funcționării motorului. În timpul acestui proces, particulele sunt depuse în filtru şi  sunt blocate  înainte de a ieși prin țeava de eșapament.

Marele avantaj al filtrului este reducerea emisiilor de substanțe nocive, dezavantajul este dat de  funcționabilitate, deoarece, în timp, se înfundă. Din acest motiv, este necesară curățarea DPF-ului , care presupune încălzirea funinginei la o temperatură foarte ridicată, care poate ajunge până la 600 de grade Celsius.

De reţínut insă că, până a ajunge în service, primul pas este când indicatorul DPF se aprinde pe tabloul de bord, ar trebui să plecați la un drum mai lung  unde să ciruclați la o turație mai mare și să mențineți o viteză constantă timp de cel puţin 20 minute .

Din fericire, multe autovehicule pe motorină, indiferent de marcă, au în dotare o aşa-numita regenerare a filtrului de particule. Aceasta regenerare se execută automat, după un anumit număr de km, fiind programată în computerul maşinii.

Filtru de particule diesel DPF și GPF – care sunt diferențele?

Multă lume este derutată de cele două denumiri, dar practic, filtrul GPF (filtru de particule pe benzină) reprezintă echivalentul filtrului DPF pentru motoarele pe benzină cu injecție directă. Principala diferență este procesul de ardere a funinginei.

În cazul motoarelor diesel, temperatura ridicată necesară curățării filtrului se realizează prin creșterea dozei de combustibil. Dacă procesul de ardere este incorect sau întrerupt, motorina poate pătrunde în sistemul de lubrifiere.

Acesta nu este cazul filtrului GPF. Motoarele pe benzină produc gaze de eșapament mai fierbinți decât motoarele diesel. Pentru a arde filtrul și a crește și mai mult nivelul de căldură, amestecul aer-combustibil este epuizat.

Cum se curăță filtru de particule?

Procedura constă în a da jos filtrul de pe mașînă și a îl pune într-un aparat special care îl va curată în întregime.Practic, se introduce aer și soluție de curățare pe bază de apă și chimicale cu presiune în interiorul filtrului.

Soluția începe să acționeze și să înmoaie toată cenușă și funinginea depusă în filtru, iar datorită presiunii mari, toate reziduurile sunt scoase afară sub formă unui lichid negru asemănător cu uleiul ars.

Simplu, eficient și  ieftin, față de achiziţionearea unui filtru de particule nou.Scoaterea totală a filtrului de particule pare soluția cea mai ieftină, dar poate deveni cea mai scumpă, dacă sunteți depistat de organele de control.

De ce să alegi EcoServiceRomȃnia?

Datorită tehnologiei utilizate în service-ul nostru, vom restabili eficiența filtrului dvs. la 99,2%, astfel încât să vă puteți bucură din nou de o mașînă eficientă.

Oferim o garanție de 24 de luni pentru service, fără limită de kilometri!

Profesionalismul şi dedicarea în executarea rapidă şi eficientă a serviciilor, ne recomandă!

Pentru a evita deteriorarea filtrului de particule contactează-ne  acum la  0744958888